დედოფლისწყაროს მუნიციპალიტეტის სოფელ ხორნაბუჯის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი რუსუდან გონაშვილი

შემაჯამებელი სამუშაოები

Posted by rusagonashvili@gmail.com








შემაჯამებელი სამუშაო


გვარი, სახელი-

კლასი-

თარიღი-

1.რას ეწოდება არსებითი სახელი?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.რამდენი ბრუნვაა ქართულში? ჩამოთვალე ისინი:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3.ჩამოთვალე არსებითი სახელის ჯგუფები:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4.ჩამოთვალე საკუთარი და საზოგადო არსებითი სახელები:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5.რამდენი მრავლობითი აქვს სახელებს ქართულ ენაში და რა და რა ნიშნები აწარმოებს მათ; მათ შორის რომელია ახალი და რომელია ძველი?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6.იპოვეთ და გაასწორეთ შეცდომები:

1. ეთერიმ ძმას ამანათი გაუგზავნა.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. თამაზის იმ წვეულებაზე წასვლა არც უფიქრია.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. მეორეკურსელები სასამართლოში მოწმეებათ გამოიძახეს.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. რამაზი გააოცა ტომარების სიმრავლემ.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. ჩემს უფროს მეგობარი ეწვია ქუთაისიდან.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

6. მეთუნუქებმა საღამოს კარგად მოილხინეს.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

შემაჯამებელი სამუშაო

გვარი, სახელი:

კლასი:

თარიღი:


1.რას სთხოვს ავტორი მკითხველს თხზულების დასაწყისში?

1. აბოს მიმართ თანაგრძნობით გამსჭვალვას;

2. ავტორის შრომის დაფასებას;

3. ყურადღების მობილიზებას;

4. უახლოესი აბზაცის ყურადღებით წაკითხვას.

2.რამდენი ხნის ისტორია აქვს, ავტორის თქმით, ქრისტიანობას საქართველოში?

1. ხუთასი;

2. ხუთას წელიწადზე მეტი ხნის

3. სრულიად ახალი;

4. უხსოვრად დიდი ხნის.

3.რა საშუალების ( საშუალებების) გამოყენებით გადაძალეს, ავტორის მითითებით, არაბებმა ქართველები?

1. მხოლოდ ძალის;

2. მხოლოდ ხერხის;

3. ძალის, ტყუილის, უმეცრების, მზაკვრობის;

4. ძალის, ხარკის, ცალკეულ მოღალატეთა წახალისებით.

4.რას ადარებს ავტორი ღარიბი და დამონებული ხალხის მდგომარეობას?

1. რკინის ბორკილებით შეკრული ადამიანების მდგომარეობას;

2. ამბოხებული ხალხის მდგომარეობას;

3. ბაბილონელთა ტყვეობაში მყოფი ებრაელების მდგომარეობას;

4. ღია ცის ქვეშ დარჩენილი ხალხის მდგომარეობას.

5.ვინ იყო, ავტორის თქმით, აბო?

1. „ პირველითგანვე ჩვენთაგანი“;

2. წარმოსადეგი ყმაწვილ;

3. ჩვენი სარწმუნოების მცოდნე;

4. „ უცხოი უცხოითა შჯულითა“.

6.რას გვაცნობს ავტორი ჭაბუკი აბოს განათლებაზე?
1. რომ მან არაბული წერა კითხვა იცოდა;

2. რომ მას იმთავითვე ჰქონდა წარმოდგენა ქრისტიანულ სარწმუნოებაზე;

3. რომ მას ვარსკვლავთმრიცხველობა შეეძლო;

4. რომ მას აღმოსავლური ფილოსოფია შეესწავლა.

7.რატომ არ იშლის აბო ქართლში დაბრუნებას?

1. მიაჩნია, რომ არაბები მას ისლამზე ვეღარ მიაქცევენ;

2. მიაჩნია, რომ არაბები მის ისლამზე მიქცევას არც კი შეეცდებიან;

3. ნაცნობ-მეგობრებთან ურთიერთობა ენატრება;

4. ნერსე ერისმთავართან განშორება უჭირს.

8.ვისი შუამდგომლობით გაათავისუფლეს აბო არაბებმა პირველი პატიმრობიდან?

1. სტეფანოზის;

2. გურგენის;

3. ნერსე ერისმთავრის;

4. სამოელ ქართლის კათლიკოსის.

9.რატომ უნდა მოკვდეს, დამბეზღებელთა განმარტებით, აბო?

1. ეს ისლამის მოღალატის ხვედრია;

2. ეს ალაჰის ნებაა;

3. არაბები ისლამის ჭეშმარიტებაში რომ არ დაეჭვდნენ;

4. მიმბაძველები რომ არ გამოუჩნდნენ.

10. რით ახსნა აბომ ამირას წინაშე თავისი ადრინდელი მუსლიმობა?

1. პირადი უმეცრობით;

2. მშობლების მიერ თავსმოხვეულობით;

3. ქრისტიანობასთან შედარებით ისლამის უპირატესობის რწმენით;

4. თანამემამულეთა წინაშე ვალდებულების განცდით.

შემაჯამებელი სამუშაო №
გვარი, სახელი:
კლასი:
თარიღი:

4.    ექსტში გამუქებული სიტყვების ნაცვლად შეარჩიეთ, ჩამოთვლილთაგან რომელია კონტექსტისთვის უფრო შესაფერისი ლექსიკური ერთეულები.

ა)  ინიციატივა;   ბ) ნაკვალევი;   გ) წვეტი;   დ) ნიშანწყალი;   ე)  კვლევა;  
       ვ) მონდომება;   ზ) თავი;   თ) ქიმი;    ი)  ანაბეჭდი;   კ)  სურვილი.
ნოქალაქევის არქეოლოგიური (1) შესწავლა დაიწყო 1930-1931 წლებში აკადემიკოს ივანე ჯავახიშვილის (2) თაოსნობით. გათხრები მომდინარეობს 1937 წლიდან. ნოქალაქევის ტერიტორიაზე ცხოვრების (3) კვალი ჩანს ჩვ. წ. I ათასწლეულის დასაწყისიდან. ქალაქი სამი  ნაწილისაგან შედგებოდა და გალავნით იყო გარშემორტყმული. მთავარი ნაწილი განლაგებული იყო მდინარის ნაპირას, შიდა ციხე კი - მთის (4) წვერზე.

მოცემულ უჯრებში თქვენ მიერ შერჩეული პასუხები X-ით ანიშნეთ გამუქებული სიტყვების შესაბამისი ნომრების გასწვრივ.


1










2










3










4










        ა    ბ    გ   დ   ე   ვ   ზ   თ   ი   კ
     






(10) ტექსტში დაშვებულია მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული და სინტაქსური შეცდომები. ხუთ  წინადადებაში თითო-თითო შეცდომაა დაშვებული, ხუთი წინადადება უშეცდომოა. თუ წინადადებაში შეცდომაა დაშვებული, აღნიშვნა  X გააკეთეთ პირველი რიგის შესაბამის უჯრედში, ხოლო  თუ წინადადებაში შეცდომა არაა, აღნიშვნა X გააკეთეთ მეორე რიგის შესაბამის უჯრედში.

შეცდ.
უშეც.
1.      საფრანგეთის რევოლუცია იყო გარდამტეხი პერიოდი საფრანგეთის და საერთოდ, ევროპისა და დასავლეთის ცივილიზაციის ისტორიაში.
2.      ამ პერიოდში საფრანგეთში რესპუბლიკანიზმმა შეცვალა აფსოლიტური მონარქია, ხოლო ქვეყნის კათოლიკური ეკლესია იძულებილი გახდა, რადიკალური რესტრუქტურიზაცია გაეტარებინა.
3.      1792 წლის 10 აგვისტოს საფრანგეტის დედაქალაქ პარიზში პირველი რესპუბლიკა შეიქნა.


4.      ახალდაბადებულ რესპუბლიკას მაშინვე უამრავი მტრები გამოუჩნდა.
5.      სხვა იმპერიები შიშობდნენ, რომ მონარქიას საფრთხე მათთანაც დაემუქრებოდა და ევროპის თითქმის ყველა ქვეყანა, რუსეთის ჩათვლით, ანტიფრანგულ კოალიციაში შევიდა.
6.      რესპუბლიკას სათავეში იაკობინელები ჩაუდგნენ. მათმა ლიდერმა მოახერხა ქვეყნის ურთულესი მდგომარეობიდან გამოყვანა და გამარჯვების მოპოვება ევროპულ-მონარქიულ სახელმწიფოთა ინტერვენციაზე
7.      ამ დროს დაწინაურდა ნაპოლეო ბონაპარტი, რომელიც რობესპიერის მისიის გამგრძელებელი გახდა.
8.      მან დაამხო იაკობინელთა შემდეგ დამყარებული თერმიდორული მართველობა.
9.      საფრანგეთის რევოლუციის შეფასებები არა ერთგვაროვანია.
10.  ხშირად ამბობენ, რომ რევოლუციამ თავისუფლებასთან ერთად მოიტანა ტერორიც.


14.  ტექსტში დაშვებულია სულ 11  მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული,  სინტაქსური, პუნქტუაციური შეცდომა და სტილისტური ხარვეზი. გაასწორეთ ეს შეცდომები და ხარვეზები და ისე გადაწერეთ ტექსტი, რომ არც ერთი წინადადების შინაარსი არ შეცვალოთ. თუ თქვენ მიერ გადაწერილ ტექსტში არ იქნება არც ერთი შეცდომა, დამატებიტ მოგეცემათ 3 ქულა.  
ოქრო-მჭედლობა ლითონის დამუშავების ყველაზე უძველესი სახეობაა. ჩვენს ეროვნულ საგანძურს ამშვენებენ ქართველ ოსტატთა მიერ შექმნილი ნაკეთობები: სამკაულები, სასმისები და სხვა. დღეს ამ დარგის განვითარებაზე თავიანთი წვლილი შეაქვთ არა-მარტო გამოცდილ მხატვრებს არამედ ახალგაზრდებსაც. მათთვის დამახასიათებელია, თამამი ფორმების ძიება. ახალი თაობა დიდ ყურადღებას უთმობს როგორც მივიწყებულ ტექნოლოგიების აღდგენას ისე ყველაზე უახლესი მხატვრულ-ესთეტიური ტენდენციების ტრადიციულთან შერწყმას.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



ტესტი 

1. გაიხსენეთ ირაკლი აბაშიძის ლექსი: „ხმა კატამონთან“ და უპასუხეთ კითხვას: რას უძღვნის პოეტი ამ ლექსს?

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................


2. რომელი საუკუნიდან მოგვეპოვება ქართული წერილობითი ძეგლები?

..............................................................................................................................................

3. რომელია დღეისათვის უძველეს ქართულ წარწერებად მიჩნეული?

................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

4. რა ეწოდება უცხო ენიდან საჭიროების გარეშე შემოსულ სიტყვებს?

................................................................................................................................................

5. რა ეწოდება მოძველებულ, ხმარებიდან გამოსულ სიტყვებს?

.............................................................................................................................................

6. ვინ არის ავტორი მოთხრობისა „ მიწის ყივილი“ ?

..........................................................................................................................................

7. სად და როდის დაიბადა გალაკტიონ ტაბიძე?

..........................................................................................................................................

8. გაიხსენე ნოდარ დუმბაძის მოთხრობა „ იანგული“.

ვინ არის ტექსტის მთავარი გმირი?

........................................................................................................................................

9. სად და როდის დაიბადა ილია ჭავჭავაძე?

............................................................................................................................................

10. გაიხსენეთ ილიას „ ბაზალეთის ტბა“.

I. ხალხური გადმოცემის მიხედვით, რისგან წარმოიშვა ბაზალეთის ტბა?

II. რა ასვენია ტბის ძირას?

III. ვინ მოათავსა იგი ტბაში?

IV. რას ნატრობს ერი?

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

11. სად და როდის დაიბადა აკაკი წერეთელი ?

................................................................................................................................................

12. გაიხსენეთ აკაკი წერეთლის ლექსი „ განთიადი“.

I. რა გახდა ამ ლექსის დაწერის მიზეზი?

II. ვის ეძღვნება ეს ლექსი?

III. როგორ მოიხსენიებს მას პოეტი?

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

13. სად და როდის დაიბადა ვაჟა-ფშაველა?

................................................................................................................................................

14. გაიხსენეთ ვაჟას ლექსი „ დამსეტყვე, ცაო, დამსეტყვე“ და უპასუხეთ კითხვას: როგორ გესმით: „ აქა ვარ ჩემის თავითა“ ?

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................

15. გაიხსენეთ მურმან ლებანიძის ლექსი: „ ოდესმე დიდი ყოფილა საქართველო“ და ჩამოთვალე, რომელ ისტორიულ გმირებს ახსენებს პოეტი საქართველოს ძლიერებაზე საუბრისას?

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

16. გაიხსენეთ სერგო კლდიაშვილის მოთხრობა „ ერისთავი ცოტნე“ და უპასუხეთ კითხვას: როგორ გადაწყვიტეს ქვეყნის ხსნა ქართველმა მამულიშვილებმა?

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

17. გაიხსენეთ კოლაუ ნადირაძის ლექსი „ 25 თებერვალი, 1921 წელი“ და უპასუხეთ კითხვას: რომელ ისტორიულ მოვლენას ეძღვნება ეს ლექსი?

...............................................................................................................................................................................................................................................................................................

18. გაიხსენეთ ნუგზარ შატაიძის მოთხრობა „ მოგზაურობა აფრიკაში“ და უპასუხეთ კითხვას: რას მიიჩნევს მთავარი გმირი „ აფრიკაში მოგზაურობად“ ?

................................................................................................................................................................................................................................................................................................

19. გაიხსენეთ რევაზ ინანიშვილის მოთხრობა „ ჩიტების გამომზამთრებელი“ და უპასუხეთ კითხვას: ტექსტს მწერალმა „ჩიტების გამომზამთრებელი“ უწოდა. რომელი პერსონაჟი ჰყავს მას აქ მხედველობაში?

...........................................................................................................................................

20. გაიხსენეთ სერგო კლდიაშვილის მოთხრობა „ ძველთაძველი ამბავი“ და უპასუხეთ კითხვებს:

I. რატომ ამბობს უარს ალექანდრე მაკედონელი დიპოკრატეს წინადადებაზე?

II. საკუთარი უკვდავყოფისთვის რა მიაჩნია მას საკმარისად?

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

21. როგორ განმარტავს რუსთაველი შაირობის არსს? ( „ ვეფხისტყაოსანი“)

რისი დარგია იგი?

I. რა დანიშნულება აქვს?

II. მელექსეთა რამდენ კატეგორიას გამოყოფს?

III. ვის ადარებს იგი დამწყებ პოეტებს?

IV. რა უნდა შეეძლოს ნამდვილ მოშაირეს?

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

22. გაიხსენეთ სულხან - საბას იგავი „ კაცი და გველი“. ტექსტის მიხედვით, რა არის „ გველის სამართალი“ ?

...............................................................................................................................................................................................................................................................................................

გაასწორეთ შეცდომები:

23. გემის ქიმა მზის სხივებზე გაიელვა.

................................................................................................................................................

24. გაწყვეტილმა სიმა უცნაური ხმა გამოსცა.

................................................................................................................................................

25. ხავს უცნაური ფერი დაჰკრავდა.

................................................................................................................................................

26. ელენე დროებით ასრულებდა მდივანის მოვალეობას.

..............................................................................................................................................

27. პატარა გიორგი მამალის ყივილმა შეაშინა.

..............................................................................................................................................

28. ხეთი ბევრ სასარგებლო ნივთს ამზადებენ.

...............................................................................................................................................

29. მიხო მალე დაიღალა მძომე ტომარის თრევით.
................................................................................................................................................

30. ეს ბიჭი ადამიანათ აღარ ივარგებს.
..............................................................................................................................................

31. ეთერიმ ძმას ამანათი გაუგზავნა.
............................................................................................................................................

32. ვეკუავ, შეწყვიტე ლაპარაკი!

...............................................................................................................................................

33. კოვზე წყალის წვეტები დარჩა.

................................................................................................................................................

34. სამნი დები ხმაშეწყობილად მღეროდნენ.
...............................................................................................................................................

35. სამივე ძმები ცხინვალში ცხოვრობდნენ.

................................................................................................................................................

36. აი, მეოცდაერთე საუკუნეც დადგა.

................................................................................................................................................

37. მათმა დიდი სახლი აიშენეს გარეუბანში.

...............................................................................................................................................

38. შენსკენ რომ შემობრუნდა, თვალი მაშინ მოვკარი.

................................................................................................................................................

39. სულ პატარა ვიყავი, როცა დაობლდი.

................................................................................................................................................

40. ვეცი კარეფს და გართ გამოვარდი.

...............................................................................................................................................

41. სტუდენტებს სიცილით თვალებიდამ ცრემლი ცვიოდათ.

................................................................................................................................................

42. შვილო ნუ დამღუპავ და ცოცხლად ნუ დამარხავ.
............................................................................................................................................

43. მინდორში ბევრი ლამაზი ყვავილები ჰყვავიან.
.............................................................................................................................................

44. ვარსქენი ფეხით შესდგა შუშანიკს.
............................................................................................................................................

45. თუ მალე გავნთავისუფლდი, ყავაზე დაგპატიჟებ.

...............................................................................................................................................
46. შექმნილი ვითარება დეტალურად ავღწერე.

..............................................................................................................................................


                                            შემაჯამებელი სამუშაო 
სახელი გვარი:
კლასი:
თარიღი:
1.      დაწერეთ არსებითი სახელი ტომარა შესაბამისი ბრუნვის ფორმით
ალპინისტები ერთი საძილე ....................... ამარა დარჩნენ.
2.      რას ნიშნავს სიტყვათა მყარი შეხამება - ხელი დაადო?
ა) დააბრალა;     ბ) დაარწმუნა;       გ) დაიცვა.
3.      დაწერეთ არსებითი სახელი ქვეყანა შესაბამისი ბრუნვის ფორმით.
ჩვენი ........................ ფლორა და ფაუნა მრავალფეროვნებით გამოირჩევა.
4.      დაწერეთ არსებითი სახელი პეპელა შესაბამისი ბრუნვის ფორმით.
....................... ეს სახეობა მხოლოდ ცენტრალურ ამერიკაშია შემორჩენილი.
5.      რას ნიშნავს სიტყვათა მყარი შეხამება - ხელი წაუკრა?
ა) გამოაფხიზლა;     ბ) მიეხმარა;     გ) წააქეზა.
6.      რომელ ბრუნვებში ხდება კუმშვა? კვეცა?
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
7.      აბრუნე არსებითი სახელები: ბეგარა, ქარხანა, ფანჯარა.
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
8.      ჩამოთვალე მეტყველების ნაწილები:
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
9.      ფუძის მიხედვით რამდენი სახის არის არსებითი სახელი?
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
10.  ფუძის მიხედვით როგორია ეს არსებითი სახელები: ცრემლი, აკვანი, ია?
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


შემაჯამებელი სამუშაო 

გვარი, სახელი :

კლასი :

თარიღი :

1. რაში ემთხვევა ერთმანეთს შუშანიკისა და „ სადიასპანოითა ცხენითა“ მოსული მსახურის პოზიცია?

1) რომ ღმერთი, რომელიც ვარსქენმა უარყო, ჭეშმარიტია;

2) რომ ვარსქენის ცეცხლთაყვანისმცემლობაზე მიქცევა გარემოებათა ლოგიკურ შედეგს წარმოადგენდა;

3) რომ ვარსქენისა და შუშანიკის კონფლიქტი ოჯახურ არეალს გასცდებოდა;

4) რომ ვარსქენმა სამუდამოდ აღმოფხვრა შუშანიკთან ურთიერთობის შესაძლებლობა.

2. რისა ეშინია იაკობს?

1) შუშანიკის შესაძლო სისუსტის;

2) შუშანიკის თავს მოსალოდნელი უბედურების;

3) რომ ვარსქენის სიმდაბლე უკანასკნელ ზღვარსაც კი გასცდება;

4) რომ ვარსქენის საქციელს ქვეყანაში მიმბაძველები გამოუჩნდება.

3. რას აღნიშნავს იაკობი?

1) რომ არსებული ვითარებიდან გამოსავალი უნდა მოიძებნოს;

2) რომ ღვთის ნება ყველა შემთხვევაში ასრულდება;

3) რომ ვარსქენი გულბოროტი ადამიანია;

4) რომ შუშანიკის უსაფრთხოებაზე საზოგადოებამ უნდა იზრუნოს.

4. რად მიაჩნია შუშანიკს ვარსქენთან დაბრუნება?

1) ოჯახის შენარჩუნებისათვის გადასადგმელ ნაბიჯად;

2) სულის წაწყმედად;

3) სრულ უაზრობად;

4) ფიზიკური განადგურების წინაპირობად.

5. ვის სიტყვებს იმოწმებს შუშანიკი ვარსქენთან ყოფნის მიზანშეუწონლობაზე საუბრისას?

1) დავით წინასწარმეტყველის;

2) მათე მახარებლის;

3) პავლე მოციქულის;

4) ერთ-ერთი წმინდანის.

6. რა მოხდება, ვარსქენის თქმით, თუ შუშანიკი შინ არ დაბრუნდება?

1) ვარსქენი განქორწინდება;

2) ვარსქენი შუშანიკს ძალით დააბრუნებს;

3) ვარსქენი შუშანიკს ხუცესებს მიუგზავნის;

4) ვარსქენი შუშანიკს დაატუსაღებს.

7. რისი მომასწავლებელია, შუშანიკის აზრით, მისი შინ დაბრუნება?

1) ვარსქენის ქრისტიანობაზე მოქცევის;

2) სასახლეში მშვიდობის დამყარების;

3) ვარსქენის შელახული იმიჯის აღდგენის;

4) შუშანიკის ფიზიკური დაღუპვის.

8. რად მიიჩნევს ვარსქენი შუშანიკს ( ცემის ეპიზოდის მიხედვით)?

1) ქრისტეს მოწამედ;

2) უმწეო კრავად;

3) სახლის მაოხრებლად;

4) პოლიტიკურ მოწინააღმდეგედ.

9. რატომ ახარებს შუშანიკს, მისივე თქმით, ციხეში ყოფნა?

1) სასახლის გარემოს მოშორდა;

2) ვარსქენს აღარ ხედავს;

3) აქ ტანჯვა სასუფეველს აზიარებს;

4) ლოცვის საშუალება მიეცა.

10. რას ადარებს ავტორი სნეული შუშანიკის ფიზიკურ მდგომარეობას?

1) უცნაურ ბრწყინვალებას;

2) ავლის დადნობას;

3) სანთლის ჩაქრობას;

4) ყვავილის დაჭკნობას.

  

შემაჯამებელი სამუშაო 

გვარი, სახელი:

კლასი:

თარიღი:

1. რას უწოდებს ავტორი გრიგოლ ხანძთელს თხზულების დასაწყისში?

a) გამოჩენილ ჰიმნოგრაფს;

b) ორგანიზატორს;

c) დიდ მღვდელს;

d) დიდ მეუდაბნოეს.

2. როგორ ეპყრობოდა ყრმა გრიგოლი წარმართულ ფილოსოფიას?

a) უკრიტიკოდ ეწაფებოდა;

b) ზოგადად ცნობდა, ოღონდ არ ეწაფებოდა;

c) სასარგებლოს ითვისებდა, უსარგებლოს კი უარყოფდა;

d) დასცინოდა.

3. რომელი ფრაზა გამოიყენება გონებრივი სიმწიფის აღსანიშნავად?

a) სიყუარული მღდელობისაი;

b) მოხუცებულობაი გონებისაი;

c) გულისხმიერებაი სწავლისაი;

d) ანგელოზებრივი ცხორებაი.

4. რატომ განიზრახა, გრიგოლმა „ თავისით ქუეყანით“ წასვლა?

a) საეკლესიო აღმშენებლობის წამოწყება ეწადა;

b) სხვადასხვა ქართული მხარეების ნახვა ეწადა;

c) ხორციელ დიდებას განერიდა;

d) თბილისის ხელისუფლებაზე განაწყენდა.

5. ვინ გაემგზავრა გრიგოლთან ერთად თბილისიდან?

a) ზენონი, მატო, საბა;

b) ზენონი, ქრისტეფორე, თევდორე;

c) მატო, თევდორე, საბა;

d) საბა, თევდორე, ქრისტეფორე.

6. რა აკავშირებდათ ერთმანეთთან დედა ფებრონიასა და მამა გრიგოლს?

a) შავშეთ-კლარჯეთის აღორძინების იდეა;

b) საღმრთო სიყვარული;

c) საერო ცხოვრებისას დაწყებული ნაცნობობა;

d) ტაძართმშენებლობის იდეა.

7. როგორ შედგა უბეის( უბისის) მონასტრის წიგნადი ფონდი?

a) კონსტანტინოპოლიდან ჩამოტანილი წიგნებით;

b) გრიგოლისა და ილარიონის ხელთ ქონებული წიგნებით;

c) ქართლის სასულიერო ცენტრებში შეგროვებული წიგნებით;

d) აფხაზთა მეფის პირადი შემოწირულობით შეძენილი წიგნებით.

8. ვინ დაიმოწაფეს საძმოდან გაპარულმა თევდორემ და ქრისტეფორემ?

a) არსენი;

b) ეფრემი;

c) აფხაზთა მეფის წული;

d) სამცხის მთავრის წული.

9. რომელი მონასტრები ააშენეს თევდორემ და ქრისტეფორემ ქართლში?

a) თევდორემ ნეძვი, ქრისტეფორემ კი კვირიკე;

b) თევდორემ კვირიკე, ქრისტეფორემ კი ნეძვი;

c) ორივემ ერთად ტანძია;

d) ორივემ ერთად ურბნისი.

10. ვისი სახელობის იყო, თხზულების ცნობით, ხანძთის ტაძარი?

a) მაცხოვრის;

b) ღვთისმშობლის;

c) ოთხი მახარობლის;

d) წმმინდა გიორგის.


თემა: ქართველი რომანტიკოსები
პედაგოგი:

სახელი:

კლასი:

თარიღი:

სემესტრი:

შედეგი:


მითითება

ყურადღებით გაეცანით კითხვებს და გაეცით სათანადო პასუხები. გისურვებთ წარმატებებს.

I: ალექსანდრე ჭავჭავაძე - „გოგჩა“ ( 3 ქულა)
1.        3 ქულა.


„აჰა, პალატთა დიდებულთა ნგრეული ნაშთი,
აჰა, ქალაქთა ჩინებულთა ხვედრი უცილო,
აჰა,ჩვენისა მომავლისაც ნამდვილი ხატი;
მხოლოდ აწმყოზე რას დაბმულხარ, ხედავ ბრმობილო!“

1.       რა „ხვედრი უცილო“ ელის ჩინებულ ქალაქებს?
2.       რასთანაა შედარებული ჩვენი მომავლის ჭეშმარიტი სურათი?
3.    განმარტეთ, რას გულისხმობს სიტყვები: „მხოლოდ აწმყოზე რას დაბმულხარ“


.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------


გ.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2)

როდის დაიბადა ალექსანდრე ჭავჭავაძე ( 1 ქულა)

ა.
1787

.
1786

.
1854

3)

ჭავჭავაძეების რომელი შტოს წარმომადგენელია ალექსანდრე? (1 ქულა)

.
საგურამოს

.
ყვარლის

.
წინანდლის

II: გრიგოლ ორბელიანი ; „თამარ მეფის სახე ბეთანიის ეკლესიაში“ ( 5 ქულა)
1)

რას უწოდებს ავტორი თამარის სახეს?

.
სახიერებით განსხივებულსა;

.
სანატრელს;

.
თაყვანსაცემს;

.
იმედდაკარგულს.

2)

რატომ არ სურს ავტორს გამოფხიზლება?

.
ბედნიერების განცდა რომ არ დაკარგოს;

.
სამშობლოს სულით დაცემა რომ არიგრძნოს;

.
პირადმა ყოველდღიურობამ რომ არ შეაწუხოს;

.
თამარის სამყაროს რომ არ მოსწყდეს.

3)

რის მსგავსად იგონებს, ავტორის თქმით,შთამომავ;ობა თამარის დროს?

.
დიდებულად ჩასვენებული მზის;

.
გარდასული დიდების;

.
დაუვიწყარი ბედნიერების;

.
ოქროს ხანის.

4)

რა არის ისმის, ავტორის მინიშნებით, საქართველოში ამჟამად?

.
საბრძოლო ყიჟინა ( აღმაშენებლის);

.
ქართული ლოცვა ( მთაწმინდელ მამათა);

.
ქართული სიტყვა ( რუსთაველისა);

.
ბედნიერ ადამიანთა ჟრიამული.

5)

რას ეჭვობს ავტორი ლექსის ფინალურ ნაწილში?

.
რომ თამარი მის წინაშე მყოფ ქართველს ვეღარ ცნობს;

.
რომ, რაც წახდეს, შეიძლება, ვეღარ აღდგეს;

.
რომ სოფელი ცრუ და დაუნდობელია;

.
რომ  შეიძლება, ის, რაც მას აწუხებს, ყველა ქართველს არ აწუხებდეს.


III: ნიკოლოზ ბარათაშვილი: „მერანი“ ( 5 ქულა)
1)

შავი ყორნის როგორ ბუნებაზე მიუთითებს ეპითეტი „თვალბედითი“ ?

.
ბოროტ ბუნებაზე;

.
კეთილ ბუნებაზე;

.
საბედისწერო ბუნებაზე;

.
გაუმაძღრობაზე.

2)

რას უწოდებს ავტორი თავის თავს?

.
მოუთმენელს;

.
მფრინავს;

.
ტკბილმოუბარს;

.
შავად მღელვარს.

3)

რა წარმოადგენს „სატრფოს ცრემლის“ ალტერნატივას?

.
თანამავალი ვარსკვლავები;

.
უპატრონოდ შთენილი ძვლები;

.
მყივარი სვავები;

.
ციური სხეულები.

4)

რა უნდა გადალახონ მერანმა და მისმა მხედარმა?

.
უკუნი ღამე;

.
ბედის საზღვარი;

.
ზღვის ღელვა;

.
ციურ სხეულთა მიზიდულობა.

5)

რა გაუადვილებს მოძრაობას მხედრის სულიერ შთამომავლობას?

.
სიამაყე, რომ ამ გზაზე პირველი დგას;

.
სიფრთხილე და წინდახედულება

.
წინაპრის გამოცდილება

.
თავდავიწყება


IV: ნიკოლოზ ბარათაშვილი: „შემოღამება მთაწმინდაზე“ ( 5 ქულა)
1)

რომელი ეპითეტი მიემართება მთაწმინდას ?

.
წმინდა;

.
ვერანანი;

.
ციურნი;

.
ნელნი.

2)

რისკენ მიისწრაფვიან ავტორის ფიქრები?

.
მთაწმინდის კალთებისკენს;

.
ცისკენ;

.
დავით გარეჯელის საყდრისკენ;

.
ქვემოთ გაშლილი ქალაქისკენ.

3)

როგორი იყო მთაწმინდის საღამო ადრე „საამო დროს“?

.
მღელვარე;

.
არაფრისმთქმელი;

.
პოეტივით ხალისიანი;

.
პოეტივით მწუხარე

4)

რას ადარებს ავტორი მთაწმინდის ძირში გაშლილ ველს?

.
ხელისგულს;

.
სამოთხეს;

.
წმუნდა ტაბლას;

.
ასპარეზს.

5)

რას წარმოადგენს მთაწმინდა ავტორისთვის?

.
ადგილს,სადაც შეიძლება მჭმუნვარება განიქარვოს;

.
ადგილს, სადაც ნუგეშის მაძიებელ ადამიანებს ხვდება;

.
თბილისის ოლიმპს

.
თბილისის ათონს.

1 коммент.:

  1. ჟოზეფინას ბლოგი

    Zalian momewona

Отправить комментарий