ინტეგრირებული, სამოდელო გაკვეთილები
Posted by
http://lemill.net/community/people/RuGonashvili/collections/murman-lebanidze-odesme-didi-kofila-saqartvelo-1
ინტეგრირებული გაკვეთილი - " ვაჟა-ფშაველას ცხოვრება და მოღვაწეობა" ( მასალები )
ვაჟას საპრეზენტაციო სურათი
ვაჟას მოგონებები თელავის სასწავლებელზე
„მე ბუხარში ვიჯექი და იქიდან ვუცქერდი საშინელებას. დიახ, ბუხარი იყო ჩემი სკამი მთელი ორი წელი, რადგან ადგილი აღარ იყო შეგირდისათვის და ერთთავად ნაცარში ამოგანგლული ვიჯექი...ექვსი წლის ჩემი თელავში ყოფნის დროს სწავლის ნაყოფად ჩაითვლება რამდენიმე რუსულ-ბერძნული ფრაზა. ქართულს ვინ გვაღირსებდა...უვარგისი სისტემა სწავლისა ვერ აკმაყოფილებდა ჩემს ცნობისმოყვარეობას, ვერ აწვდიდა ნოყიერ საზრდოს... მე რომ მიმიყვანეს სკოლაში, როზგი ხმარებაში მხოლოდ ორ წელსღა იყო... ჩვენთვის სკოლა საპყრობილე იყო...დიდად უბედურია ის მასწავლებელი, რომელიც სკოლას საპყრობილედ გადააქცევს...ნუთუ მუდამ სწავლა ტანჯვად უნდა წარმოვიდგინოთ და არ შემუშავდება ისეთი წესები, რომ სიამოვნებად გადაიქცეს იგი?...“-_იგონებდა შემდეგში ვაჟა.
სქოლიო
შეგირდი - მოწაფე,მოსწავლე;
საპყრობილე - ციხე;
ნოყიერი (აქ) - საფუძვლიანი;
როზგი - ჯოხით ცემა .
პრეზენტაცია - " ვაჟას ცხოვრება"
ინტეგრირებული გაკვეთილი - " ვაჟა-ფშაველას ცხოვრება და მოღვაწეობა" ( მასალები )
ვაჟას საპრეზენტაციო სურათი
ვაჟას მოგონებები თელავის სასწავლებელზე
„მე ბუხარში ვიჯექი და იქიდან ვუცქერდი საშინელებას. დიახ, ბუხარი იყო ჩემი სკამი მთელი ორი წელი, რადგან ადგილი აღარ იყო შეგირდისათვის და ერთთავად ნაცარში ამოგანგლული ვიჯექი...ექვსი წლის ჩემი თელავში ყოფნის დროს სწავლის ნაყოფად ჩაითვლება რამდენიმე რუსულ-ბერძნული ფრაზა. ქართულს ვინ გვაღირსებდა...უვარგისი სისტემა სწავლისა ვერ აკმაყოფილებდა ჩემს ცნობისმოყვარეობას, ვერ აწვდიდა ნოყიერ საზრდოს... მე რომ მიმიყვანეს სკოლაში, როზგი ხმარებაში მხოლოდ ორ წელსღა იყო... ჩვენთვის სკოლა საპყრობილე იყო...დიდად უბედურია ის მასწავლებელი, რომელიც სკოლას საპყრობილედ გადააქცევს...ნუთუ მუდამ სწავლა ტანჯვად უნდა წარმოვიდგინოთ და არ შემუშავდება ისეთი წესები, რომ სიამოვნებად გადაიქცეს იგი?...“-_იგონებდა შემდეგში ვაჟა.
სქოლიო
შეგირდი - მოწაფე,მოსწავლე;
საპყრობილე - ციხე;
ნოყიერი (აქ) - საფუძვლიანი;
როზგი - ჯოხით ცემა .
პრეზენტაცია - " ვაჟას ცხოვრება"
სადისკუსიო კითხვები სამოდელო გაკვეთილისთვის
1. როგორი ცხოვრება ჰქონია ვაჟა-ფშაველას და რატომ?
2. რა დასკვნები შეიძლება გამოვიტანოთ ვაჟას მოგონებიდან, რომელიც თელავის სასულიერო სასწავლებელში სწავლის პერიოდს უკავშირდება?
3. რის საფუძველზე გამოიტანეთ ასეთი დასკვნა?
4. როგორ ფიქრობთ რატომ ინატრა სიკვდილის წინ ვაჟა-ფშაველამ მთის წყარო და ტყე?
სამოდელო გაკვეთილის დავალების ნიმუში
დავალების ნიმუში
დავალება 1.
გაეცით პასუხი ქვემოთ მოცემულ კითხვებს:
1. გაიხსენეთ ვაჟა-ფშაველას დაბადების ადგილი და დრო
2. დაასახელეთ ერთ-ერთი პოემა
3. რომელი სოფლები შეიქმნა ვაჟა-ფშაველას თაოსნობით და როდის?
4. რომელ წლებში სწავლობდა ვაჟა-ფშაველა პეტერბურგში?
5. რა ერქვათ მის მშობლებს?
6. როდის დაწერა ვაჟა-ფშაველამ „შვლის ნუკრის ნაამბობი“?
7. როდის გარდაიცვალა და სად არის დასაფლავებული ვაჟა-ფშაველა?
შენიშვნა : ამ კითხვებზე პასუხის გასაცემად შეგიძლიათ გამოიყენოთ მოცემული ვებ გვერდები(www.wikipedia.org , www.lib.ge ) და საძიებო სისტემა - Google
დავალება 2:
მოიძიეთ და ჩასვით ქვემოთ ვაჟა-ფშაველას ცხოვრებისა და მოღვაწეობის ამსახველი რამდენიმე სურათი.
სტრატეგია - " ვიცი - მინდა ვიცოდე - გავიგე "
ვიცი | მინდა ვიცოდე | გავიგე |
1. | ||
2. | ||
3. | ||
4. | ||
5. | ||
6. | ||
7. | ||
8. |
ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა
ქულები | |
პირობასთან შესაბამისობა | |
იცავენ დროის ლიმიტს | 0 - 1 |
იცავენ პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს | 0 - 0, 5 - 1 |
კომუნიკაციურ ი უნარ-ჩვევები | |
გასაგებად წერენ პასუხებს | 0 – 1 |
ენობრივი უნარ-ჩვევები | |
იყენებენ მართებულ ენობრივ-გრამატიკულ ფორმებსა და ენობრივ კონსტრუქციებს | 0 - 2 |
ჯგუში თანამშრომლობა | |
გადანაწილებული აქვთ მოვალეობები, აქვთ ერთმანეთის მოსმენის უნარი, შეუძლიათ თანამშრომლობა | 0-1-1,5-2 |
გაკვეთილზე ჩართულობა | 0-1 |
ისტ_ის ეფექტურად გამოყენება | 0-1 |
მოძიებული ინფორმაციის დავალებასთან შესაბამისობა | 0-1 |
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა ა 10 (ქულები მრგვალდება მთელის სიზუსტით) |
ინდივიდუალური შეფასების რუბრიკა
ინდიკატორები კრიტერიუმები | დაბალი 1-3 | საშუალოზე დაბალი 4-5 | საშუალოზე მაღალი 6-8 | მაღალი 9-10 | ქულა |
1. მსჯელობის უნარი | |||||
2. გაკვეთილზე ჩართულობა | |||||
3. ისტ-ს ეფექტურად გამოყენება | |||||
4. მოძიებული ინფორმაცის დავალებასთან შესაბამისობა | |||||
საშუალო ქულა |
ბუნების სურათები საშინაო დავალებისთვის
აკაკი წერეთელი- " ბაში აჩუკი"
გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის მსვლელობის ამსახველი სლაიდ-შოუ
ვიდეო ლექცია: " ბახტრიონის აჯანყების წინა ისტორიული ფონი საქართველოში"
გაკვეთილის მსვლელობა
მურმან ლებანიძე - "ოდესმე დიდი ყოფილა საქართველო"
რომანტიზმი
ნაცვალსახელი
არსებითი სახელი
0 коммент.:
Отправить комментарий