დედოფლისწყაროს მუნიციპალიტეტის სოფელ ხორნაბუჯის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი რუსუდან გონაშვილი

ლიტერატურული განათლების ციფრული ტრანსფორმაცია: სსემას სამთვიანი პროექტის შედეგები

Posted by rusagonashvili@gmail.com

 

2025 წლის 1 ივნისს, სასტუმრო ჯინჯერის საკონფერენციო დარბაზში, საქართველოს სახელმწიფო ენის მასწავლებელთა ასოციაციის ორგანიზებით ჩატარდა  კონფერენცია, რომელმაც წარმოაჩინა 21- საუკუნის გამოწვევებზე ადაპტირებული ლიტერატურული განათლების მოდელი.

პროექტი აგებული იყო ოთხ ფუნდამენტურ მიზანზე:

·         ლიტერატურული ინტერესის გაღვივება - ინოვაციური მიდგომებით, რომელიც ტრადიციულ ლიტერატურულ ღირებულებებს აკავშირებს თანამედროვე რეალობასთან.

·         კრიტიკული აზროვნების განვითარება - შემოქმედებით აზროვნებასთან ერთად, რაც მოსწავლეებს საშუალებას აძლევს, არა მხოლოდ მოიხმარონ, არამედ შექმნან და გადააფასონ ლიტერატურული კონტენტი.

·         ციფრული კომპეტენციების გაძლიერება - 21- საუკუნის უნარები, რომლებიც განათლების თანამედროვე სისტემის განუყოფელი ნაწილია.

·         თანამშრომლობითი სწავლების კულტურა - ერთობლივი მუშაობის ჩვევები, რომელიც სკოლებს შორის ქსელურ თანამშრომლობას ქმნის.

პროექტში მონაწილეობა მიიღო 15-მა სკოლამ საქართველოს სხვადასხვა რეგიონიდან. 3-თვიანი ხანგრძლივობის (მარტი-მაისი) პროექტი ღია იყო როგორც საჯარო, ისე კერძო სკოლებისთვის და აგებული იყო 4 ძირითად ეტაპზე:

მარტი - საწყისი ეტაპი:

  • 1 მარტი: პროექტის ოფიციალური დაწყება
  • 3 მარტი: საორიენტაციო ვებინარი
  • 20 მარტი: "ზღაპრის ლაბორატორია"

აპრილი - ძირითადი ეტაპი:

  • ნაწარმოების თანამედროვე ადაპტაცია
  • პერსონაჟების ციფრული პორტფოლიოები
  • 30 აპრილი: შემოქმედებითი წერის ვორქშოპი

მაისი - პროდუქტების ფინალიზება:

  • 12 მაისი: შექმნილი პროდუქტების ასოციაციის გვერდზე გამოქვეყნება
  • 15-25 მაისი: საზოგადოებრივი ხმის მიცემა

ივნისი - შემაჯამებელი კონფერენცია:

  • 1 ივნისი: კონფერენცია და დაჯილდოება

პროექტმა მოიტანა ფასდაუდებელი ხარისხობრივი შედეგები:

მოსწავლეების ჩართულობის მნიშვნელოვანი გაზრდა ლიტერატურისადმი ინტერესის გაზრდის სახით, რაც აისახა როგორც ონლაინ, ისე ოფლაინ აქტივობებში მონაწილეობის სახით.

შემოქმედებითი პროდუქტების შექმნა ორიგინალური და ინოვაციური ნამუშევრების სახით, რომლებიც აკავშირებს კლასიკურ ლიტერატურას თანამედროვე გამოხატვის ფორმებთან.

ციფრული კომპეტენციების განვითარება 21- საუკუნის უნარების განვითარების სახით, რაც მოსწავლეებს უფრო კონკურენტუნარიანს ხდის.

კოლაბორაციული კულტურის ჩამოყალიბება სკოლებს შორის ქსელური თანამშრომლობის კულტურის სახით, რაც ქმნის განათლების ეკოსისტემას.

გამოწვევები და მათი გადაწყვეტა

ტექნიკური გამოწვევები: ინტერნეტ კავშირის პრობლემებზე ალტერნატიული გადაწყვეტილებების შემუშავება, ტექნიკური უნარების განსხვავებაზე ახსნა-განმარტების გაძლიერება და პლატფორმების სირთულეზე დეტალური ინსტრუქციების მომზადება.

პედაგოგიური გამოწვევები: მოსწავლეების დონის განსხვავებაზე დიფერენცირებული მიდგომების გამოყენება, დროის მენეჯმენტზე მოქნილი ვადების დაწესება და მოტივაციის შენარჩუნებაზე რეგულარული უკუკავშირის უზრუნველყოფა.

კლასებში განხორციელებული ცვლილებები

ტრადიციული მეთოდების გაღრმავება ციფრული ინსტრუმენტებით, მოსწავლეების აქტიური ჩართულობის გაზრდა და შემოქმედებითი მიდგომის გაძლიერება.

სკოლებს შორის კოლაბორაცია

ქსელური თანამშრომლობის კულტურის ჩამოყალიბება, გამოცდილების გაზიარების სისტემის შექმნა და ერთობლივი პროექტების განხორციელება.

საზოგადოებრივი რეზონანსი

სოციალურ მედიაში დიდი ინტერესი, მშობლების დადებითი რეაქცია და მედია-ყურადღების მიღება.

მონაწილე სკოლები და მათი წვლილი

კონფერენციაზე თავიანთი გამოცდილება წარმოადგინეს ცხრა სკოლის წარმომადგენელმა:

ქეთევან წიკლაური (ქალაქ ბოლნისის სულხან-საბა ორბელიანის სახელობის N1 საჯარო სკოლა), მარინე ხვედელიძე (დაბა ხარაგაულის N3 საჯარო სკოლა), ლალი მარგიანი (მარნეულის მუნიციპალიტეტის სოფელ ხოჯორნის საჯარო სკოლა), დალი კვარაცხელია (წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის კალისტრატე სალიას სახელობის ჯგალის თემის საჯარო სკოლა), ნინო გაბუნია (ქალაქ ფოთის N3 საჯარო სკოლა), რუსუდან კაკაჩია (ქალაქ ზუგდიდის N4 საჯარო სკოლა), ეკატერინე შარაშიძე (ქალაქ თბილისის N154 საჯარო სკოლა), ნათია ბენდელიან-ჩოგოვაძე (წყალტუბოს მუნიციპალიტეტის სოფელ ბანოჯის საჯარო სკოლა) და ლილი დევნოზაშვილი (საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა იოანე ბოლნელის სახელობის სკოლა).

მომავლის ხედვა და რეკომენდაციები

მოკლევადიანი მიზნები

პროექტის შედეგების სისტემური ანალიზი, საუკეთესო პრაქტიკების დოკუმენტირება და რეკომენდაციების მომზადება განათლების სისტემისთვის.

გრძელვადიანი ხედვა

პროექტის გაგრძელება მომდევნო სასწავლო წელს და მისი გავრცელება სხვა საგნებზე, რაც შექმნის ინტეგრირებული ინოვაციური განათლების მოდელს.

პროექტის წარმატება განპირობებული იყო ინოვაციური მიდგომით, რომელიც აკავშირებს ტრადიციულსა და თანამედროვე მეთოდებს, ტექნოლოგიური ინტეგრაციით და კოლაბორაციული კულტურის ჩამოყალიბებით.

მთავარი გზავნილი, რომელიც ამ პროექტიდან გამომდინარეობს, არის ის რომ ლიტერატურა ცოცხალი, დინამიური და მუდმივად განვითარებადი სფეროა. მან უნდა ისაუბროს თანამედროვე ენაზე, მაგრამ არ დაკარგოს თავისი მარადიული ღირებულებები. ეს პროექტი ამტკიცებს, რომ სწორი მიდგომით შესაძლებელია ტრადიციული ღირებულებების შენარჩუნება ინოვაციური მეთოდების გამოყენებით, რაც ქმნის მდგრადსა და ეფექტურ განათლების მოდელს.




































 

0 коммент.:

Отправить комментарий