დედოფლისწყაროს მუნიციპალიტეტის სოფელ ხორნაბუჯის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი რუსუდან გონაშვილი

მდუმარე კრიზისი და ხმამაღალი პასუხები: როცა მასწავლებლები და სტუდენტები ერთად ეძებენ გადაწყვეტილებებს

Posted by rusagonashvili@gmail.com


2025 წლის 10 მაისს, შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტის თანასწორობის კლუბის მიწვევით, სტუდენტებს ვესაუბრე თემაზე "მდუმარე კრიზისი: საგანმანათლებლო უთანასწორობა რეგიონებში". როგორც მასწავლებელი, რომელიც ყოველდღიურად ვხედავ განათლების სისტემის გამოწვევებს, ვთვლი, რომ უაღრესად მნიშვნელოვანია ამ საკითხებზე ახალგაზრდებთან საუბარი.
რატომ არის მნიშვნელოვანი ასეთი შეხვედრები?
ხშირად, დედაქალაქში მცხოვრები ახალგაზრდები ვერ ხედავენ იმ ღრმა უფსკრულს, რომელიც რეგიონებში განათლების ხელმისაწვდომობის კუთხით არსებობს. როდესაც პრივილეგირებულ გარემოში იზრდები, სადაც ინტერნეტი, კომპიუტერი და საგანმანათლებლო რესურსები ცხოვრების ბუნებრივი ნაწილია, რთულია წარმოიდგინო, რომ არსებობენ მოსწავლეები, რომლებიც ამ შესაძლებლობებს მოკლებულნი არიან.
ასეთი შეხვედრები სტუდენტებს აძლევს შესაძლებლობას:
  • გაიაზრონ ქვეყანაში არსებული რეალური მდგომარეობა
  • დაინახონ საკუთარი როლი ცვლილებების პროცესში
  • შეიმუშაონ პრაქტიკული გადაწყვეტილებები რეალური გამოწვევებისთვის
შეხვედრის ფორმატი: დიალოგი, არა მონოლოგი
ლექციის დასაწყისში სტუდენტებს ვკითხე, თუ რას ნიშნავდა მათთვის საგანმანათლებლო უთანასწორობა. პასუხები მრავალფეროვანი და ღრმა იყო, რაც მეტყველებს იმაზე, რომ ახალგაზრდები უკვე ფიქრობენ ამ საკითხებზე.
განსაკუთრებით ეფექტური აღმოჩნდა ჯგუფური აქტივობა "გამოწვევა და გადაწყვეტა", სადაც სტუდენტებს გადავეცი ბარათები რეალური პრობლემებით რეგიონების სკოლებიდან. მათ უნდა შეემუშავებინათ პრაქტიკული გადაწყვეტილებები მწირი რესურსების პირობებში.
სტუდენტების შემოთავაზებებმა გამაოცა - ისინი იყო შემოქმედებითი და  პრაქტიკული  მაგალითად:
  • სკოლისთვის, სადაც არ არის ინტერნეტი და კომპიუტერები, შემოგვთავაზეს მობილური აპლიკაციების გამოყენება, რომლებიც ოფლაინ რეჟიმშიც მუშაობს;
  • ლაბორატორიის არარსებობის პრობლემის გადასაჭრელად, შემოგვთავაზეს მარტივი, ხელმისაწვდომი მასალებით DIY ექსპერიმენტების ჩატარება;
  • დაბალი მოტივაციის საკითხის მოსაგვარებლად, შემოგვთავაზეს ადგილობრივ წარმატებულ ადამიანებთან შეხვედრების ორგანიზება;
რას მაძლევს მე, როგორც მასწავლებელს, ასეთი შეხვედრები?
როგორც ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი, ყოველდღიურად ვდგავარ გამოწვევების წინაშე. ხანდახან გვიჭირს დავინახოთ ჩვენი შრომის შედეგი, განსაკუთრებით როცა სისტემური პრობლემები გვიშლის ხელს.
სტუდენტებთან ასეთი შეხვედრები მე მაძლევს:
  • ახალ პერსპექტივას - მათი ახალგაზრდული და თამამი იდეები ხშირად მაფიქრებინებს იმაზე, რაც თავად არ მომსვლია აზრად;
  • მოტივაციას - როცა ვხედავ მათ ჩართულობას და ენთუზიაზმს, მჯერა, რომ ჩვენი შრომა ფუჭი არ არის;
  • იმედს - ეს ახალგაზრდები არიან ჩვენი მომავალი და როცა ვხედავ მათ ემპათიასა და სოციალურ პასუხისმგებლობას, დარწმუნებული ვარ, რომ მომავალი უკეთესი იქნება.
რა შედეგს ვიღებთ საბოლოოდ?
ასეთი შეხვედრების მთავარი შედეგი არის ხიდის გადება - ხიდი განათლების სფეროში მომუშავე პრაქტიკოსებსა და მომავალ პროფესიონალებს შორის, ხიდი თეორიასა და პრაქტიკას შორის, ხიდი პრობლემებსა და გადაწყვეტილებებს შორის.
როდესაც მასწავლებლები და სტუდენტები ერთად მსჯელობენ, ერთმანეთს უზიარებენ გამოცდილებასა და ცოდნას, ჩვენ ვქმნით თემს, რომელსაც შეუძლია რეალური ცვლილებების მოხდენა.
მჯერა, რომ ასეთი შეხვედრების შედეგად:
  • სტუდენტები უფრო მეტად დაინტერესდებიან განათლების სფეროთი და შესაძლოა აირჩიონ მასწავლებლის პროფესია;
  • გაჩნდება ახალი მოხალისეობრივი ინიციატივები რეგიონებში განათლების ხელშესაწყობად;
  • შეიქმნება ახალი იდეები და პროექტები, რომლებიც დაეხმარება რეგიონებს გამოწვევების დაძლევაში.
ყველა მასწავლებელს ვურჩევ, ეძებოს მსგავსი შესაძლებლობები სტუდენტებთან დიალოგისთვის. ეს არის ორმხრივი პროცესი, სადაც ორივე მხარე სწავლობს და იზრდება. ჩვენ, მასწავლებლები, ვიძლევით რეალურ გამოცდილებას, სტუდენტები კი გვთავაზობენ ახალ პერსპექტივებსა და ინოვაციურ იდეებს.
საბოლოოდ, მხოლოდ ერთად შეგვიძლია ვუპასუხოთ "მდუმარე კრიზისს" ხმამაღალი, ერთობლივი ქმედებებით.






















0 коммент.:

Отправить комментарий