დედოფლისწყაროს მუნიციპალიტეტის სოფელ ხორნაბუჯის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი რუსუდან გონაშვილი

მოქალაქეობრივი აქტივობა სკოლიდან: როცა მოსწავლეები საზოგადოებრივ ცვლილებას ახორციელებენ

Posted by rusagonashvili@gmail.com


როგორც მეათე კლასის დამრიგებელმა და ქართული ენის მასწავლებელმა, გადავწყვიტე ჩემს მოსწავლეებთან ერთად რეალური ნაბიჯები გადამედგა იმ პრობლემების მოსაგვარებლად, რომლებიც ჩვენს სასკოლო საზოგადოებას აწუხებს.

ვესტუმრეთ სოფლის საკრებულოს, სადაც შევხვდით საკრებულოს წევრებსა და თავმჯდომარეს. წინასწარ მომზადებული დოკუმენტებით წარვადგინეთ რამდენიმე მნიშვნელოვანი საკითხი:
  • სკოლასთან მისასვლელი გზის კრიტიკული მდგომარეობა
  • სეზონური ღია სივრცის (ამფითეატრის) მოწყობის საჭიროება
  • სკოლამდე მისასვლელი კიბეების მოწესრიგება
  • სკოლის წინ ტრანსპორტის მოსაცდელის მოწყობა

საკრებულოს წარმომადგენლებმა მოგვისმინეს და დაგვპირდნენ გზის მოხრეშვას, მოსაცდელის გაკეთებას, ეზოს დასუფთავებასა და ღია სივრცისთვის ადგილის შერჩევას მომავალი წლისთვის.

რატომ არის მნიშვნელოვანი ასეთი აქტივობები?

სასკოლო განათლება არ უნდა შემოიფარგლებოდეს მხოლოდ საკლასო ოთახით. როდესაც ვაძლევთ მოსწავლეებს შესაძლებლობას გამოვიდნენ საკლასო ოთახის გარეთ და შეეხონ რეალურ პრობლემებს, ვეხმარებით მათ გახდნენ აქტიური მოქალაქეები, რომლებსაც შეუძლიათ პოზიტიური ცვლილების განხორციელება.

უნარები, რომლებსაც მოსწავლეები იძენენ

ამგვარი პროექტების განხორციელებისას მოსწავლეები ივითარებენ მრავალ უნარს:

  1. კრიტიკული აზროვნება - პრობლემების იდენტიფიცირება და გადაჭრის გზების მოძიება
  2. კომუნიკაცია - საკუთარი აზრების დამაჯერებლად ჩამოყალიბება და წარდგენა
  3. თანამშრომლობა - გუნდური მუშაობა საერთო მიზნის მისაღწევად
  4. მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობა - საკუთარი როლის გააზრება საზოგადოებაში
  5. დოკუმენტაციის შექმნა - ოფიციალური წერილების, მიმართვების მომზადება
  6. მოლაპარაკების წარმოება - საჯარო უწყებებთან კომუნიკაცია და დიალოგი

ვინ იღებს სარგებელს?

მოსწავლეები:

  • იღებენ პრაქტიკულ გამოცდილებას, თუ როგორ ფუნქციონირებს ადგილობრივი თვითმმართველობა
  • სწავლობენ, რომ მათ ხმას აქვს მნიშვნელობა
  • ინერგება რწმენა, რომ შეუძლიათ ცვლილებების განხორციელება
  • ხედავენ კავშირს აკადემიურ ცოდნასა და რეალურ ცხოვრებას შორის

სკოლა და საგანმანათლებლო პროცესი:

  • იქმნება უფრო უსაფრთხო და მოწესრიგებული გარემო
  • იხვეწება ინფრასტრუქტურა, რაც აუმჯობესებს სასწავლო პროცესს
  • ყალიბდება აქტიური სასკოლო კულტურა

თემი და საზოგადოება:

  • უმჯობესდება ინფრასტრუქტურა, რაც მთელი თემისთვისაა სასარგებლო
  • ძლიერდება კავშირი სკოლასა და ადგილობრივ თვითმმართველობას შორის
  • იქმნება პოზიტიური ცვლილებების განხორციელების პრეცედენტი

მასწავლებელი:

  • აღწევს საგანმანათლებლო მიზნებს არაფორმალური სწავლების გზით
  • იზრდება პროფესიული კმაყოფილება და მოტივაცია

ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი

ასეთი აქტივობები პირდაპირ უკავშირდება ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნებს, რომლებიც გულისხმობს აქტიური, პასუხისმგებლიანი და დემოკრატიული მოქალაქეების აღზრდას. ისინი ასევე ეხმიანება მოსწავლეთა გამჭოლ კომპეტენციებს - სამოქალაქო და სოციალური კომპეტენციების განვითარებას.

მასწავლებლის როლი

როგორც მასწავლებელი, ამ პროცესში ვასრულებ არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემის, არამედ ფასილიტატორის როლს. ვეხმარები მოსწავლეებს:

  • პრობლემების სწორად იდენტიფიცირებაში
  • მათი აზრების სტრუქტურირებასა და ჩამოყალიბებაში
  • შესაბამისი სტრატეგიების დაგეგმვაში
  • მოლაპარაკების პროცესის წარმართვაში

გრძელვადიანი შედეგები

ამგვარი პროექტების განხორციელება მოსწავლეებს ეხმარება გახდნენ აქტიური მოქალაქეები, რომლებიც არ ელოდებიან, როდის მოაგვარებს სხვა მათ პრობლემებს. ისინი სწავლობენ, რომ:

  • პრობლემები იდენტიფიცირებადი და გადაჭრადია
  • მათ შეუძლიათ დამაჯერებელი საუბარი და მოსმენა
  • ცვლილებები მოითხოვს თანამშრომლობას
  • მცირე წარმატებები გზაა დიდი ცვლილებებისკენ

რას გვასწავლის ეს გამოცდილება

როგორც მასწავლებელს, ეს პროცესი მარწმუნებს, რომ რეალურ ცხოვრებაზე დაფუძნებული სწავლება ერთ-ერთი ყველაზე ეფექტური მეთოდია. როდესაც მოსწავლეები ხედავენ თავიანთი ძალისხმევის შედეგს, მათი მოტივაცია და ჩართულობა მნიშვნელოვნად იზრდება.

სკოლა არის ის ადგილი, სადაც მოსწავლეები არა მხოლოდ ცოდნას იღებენ, არამედ სწავლობენ, როგორ გამოიყენონ ეს ცოდნა რეალურ ცხოვრებაში. ჩვენი პროექტი არის ნათელი მაგალითი იმისა, თუ როგორ შეიძლება გადაიქცეს კლასი მცირე სოციალურ ლაბორატორიად, სადაც მოსწავლეები სწავლობენ დემოკრატიულ პროცესებს პრაქტიკული გამოცდილების გზით.

ეს არ არის მხოლოდ აქტივობა სკოლის ინფრასტრუქტურის გასაუმჯობესებლად - ეს არის ინვესტიცია ჩვენი მომავალი თაობის სამოქალაქო განათლებაში.

მომავალში ვგეგმავთ ამ პროცესის გაგრძელებას და მეტი მოსწავლის ჩართვას. გვჯერა, რომ ეს გამოცდილება დაეხმარება მათ არა მხოლოდ აკადემიური წარმატების მიღწევაში, არამედ აქტიური, პასუხისმგებლიანი მოქალაქეების ჩამოყალიბებაში.

თქვენც გაქვთ მსგავსი გამოცდილება? როგორ რთავთ მოსწავლეებს სათემო აქტივობებში? გაგვიზიარეთ თქვენი აზრები და გამოცდილება კომენტარებში.

0 коммент.:

Отправить комментарий