დედოფლისწყაროს მუნიციპალიტეტის სოფელ ხორნაბუჯის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი რუსუდან გონაშვილი

🎓 ინტერაქტიული რესურსებით სწავლება: როდესაც ლიტერატურა თამაშში ცოცხლდება

Posted by rusagonashvili@gmail.com

თანამედროვე სასკოლო განათლებაში სულ უფრო მეტ მნიშვნელობას იძენს ისეთი მეთოდების დანერგვა, რომლებიც მოსწავლეს აქტიურ, კვლევითსა და ემოციურად დატვირთულ პროცესში ჩართავს. სწორედ ამგვარ მიდგომას განასახიერებს Genially-ის პლატფორმაზე შექმნილი ინტერაქტიული თამაშები — „აკაკის თავგადასავალი" და „მოგზაურობა მოთხრობაში".

რას წარმოადგენენ ეს რესურსები?
📘 „აკაკის თავგადასავალი"
ეს ინტერაქტიული კვესტი მოსწავლეებს აკაკი წერეთლის ცხოვრებასა და შემოქმედებას თამაშის ფორმატში აცნობს. მოთამაშე კითხვებზე პასუხობს, მინიშნებებს პოულობს და ეტაპობრივად მიიკვლევს გზას წინ.
📗 „მოგზაურობა მოთხრობაში"
იაკობ გოგებაშვილის „იავნანამ რა ჰქმნა?" მოთხრობის საფუძველზე შექმნილი თამაში მოსწავლეს ეხმარება, ჩასწვდეს ტექსტის არსს, პერსონაჟების ემოციურ მდგომარეობას და საფუძვლიანად გააანალიზოს საკითხი.
რას აღწევს მასწავლებელი?
ინტერაქტიული რესურსის შექმნით მასწავლებელი:
  • ახერხებს სასწავლო მიზნებისა და ტექნოლოგიური საშუალებების შერწყმას
  • ქმნის მიმზიდველ სცენარსა და ვიზუალურ გარემოს, რაც მოსწავლეს სწავლის პროცესში ღრმად ჩართვაში ეხმარება
  • ავლენს ინოვაციურ აზროვნებას და მოსწავლეებთან კომუნიკაციას თანამედროვე ფორმით წარმართავს
ყოველივე ეს მასწავლებელს წარმოაჩენს, როგორც შემოქმედებით, ტექნოლოგიურად გათვითცნობიერებულსა და მოსწავლეზე ორიენტირებულ პროფესიონალს, რომელიც აკვირდება, როგორ იცვლება ბავშვების ინტერესები და ამის შესაბამისად აახლებს სწავლების მეთოდებს.
რას იღებს მოსწავლე?
  • სწავლობს აქტიურად — მოსწავლე ტექსტს არა მხოლოდ ფორმალურად კითხულობს, არამედ მოქმედებს, იაზრებს, დაბრკოლებებს ლახავს
  • ხალისობს და სწავლისგან სიამოვნებას იღებს — თამაშის ფორმატი იტაცებს და ინტერესს აღვივებს
  • ტექსტთან ემოციურ კავშირს ავითარებს — განსაკუთრებით მეორე რესურსში, სადაც ბავშვის განცდები და შინაგანი სამყარო განიხილება
  • ამდიდრებს ლექსიკურ მარაგსა და ლოგიკურ აზროვნებას — სწორი არჩევანისთვის მოსწავლემ უნდა იმსჯელოს, შეაპირისპიროს და დაასკვნას
ამგვარი რესურსები გვიჩვენებს, რომ მასწავლებელი:
  • 📚 საგნობრივ და პედაგოგიურ კომპეტენციას ფლობს
  • 💡 ნოვატორია და ტექნოლოგიების გამოყენებით სწავლების პროცესს აუმჯობესებს
  • 💬 მოსწავლის საჭიროებები ესმის — ქმნის მათთვის ბუნებრივსა და მიმზიდველ გარემოს
  • 💖 ზრუნავს, რომ მოსწავლეებმა არა მხოლოდ შეისწავლონ, არამედ განიცადონ, შეიგრძნონ და აქტიურ მონაწილეებად იქცნენ
სცადეთ თამაშები:
▶️ „აკაკის თავგადასავალი"
აკაკი წერეთლის ცხოვრების კვესტური გზა კითხვებით, პასუხებითა და მისიებით.

▶️ „მოგზაურობა მოთხრობაში"
🔗 თამაში იხილე აქ
იაკობ გოგებაშვილის მოთხრობაზე აგებული ემოციური თამაში, სადაც მოსწავლე ნაწარმოებს იკვლევს.

0 коммент.:

Отправить комментарий